French Gourmandi endine omanik Nicolas Le Page: HoReCa sektori väljakutsed ja kulinaarsed trendid
2024-03-08

French Gourmandi endine omanik Nicolas Le Page: HoReCa sektori väljakutsed ja kulinaarsed trendid

Viisime French Gourmandi endise omaniku Nicolasega läbi inspireeriva intervjuu, kus ta jagas oma tähelepanekuid Eesti HoReCa sektori väljakutsete ja 2024. aasta tulevaste trendide kohta. Rääkisime nii tema isiklikust teekonnast kui ka strateegilistest äriotsustest.
Millised on sinu arvates selle aasta toidutrendid?
Usun, et inimesed otsivad ühe rohkem mitmekesisust, seda ka köögis ning seetõttu tekib ühe rohkem nõudlust Aasia valikute järele. Usun, et näeme suurenevat tõusutrendi Hiina, Tai, India ja Korea hõrgutiste järele. Lisaks on Prantsuse köögi segmendis kasvupotentsiaali, mis pakub klientidele veelgi laiemat valikut ja rikastab einelauda.
Kuidas saavad restoranid konkurentsitihedal turul eristuda?
Minu arvates on edu võti näidata klientidele oma esmaklassiliste toodete valikut. Kui sa suudad neile lisaks muule pakkuda ka nt eksklusiivseid tooteid, nagu näiteks Prantsuse jäätist, kvaliteetset liha, värsket kala, juustu ja pagaritooteid, saavad restoranid meelitada ligi kliente, kes otsivad suurepäraseid söögielamusi.
Millised on selle aasta suurimad väljakutsed HoReCa sektoril Eestis?
Peamine väljakutse keerleb majanduse ümber. Eesti majandus, eriti kõrged elektrihinnad ja inflatsioon, mõjutab tugevasti tarbijate kulutusi. Inimeste palgad on madalad, aga kulud kasvavad ja kliendid valivad oma kulutusi hoolikamalt. Näiteks kõrgemad elektriarved sunnivad inimesi vähendama restoranikülastusi, mõjutades HoReCa sektori asutuste üldist tulu. See seabki restoranidele takistusi, mõjutades ettevõtte elujõulisust ja klientide arvu.
Kuidas sa üldse Eestisse sattusid ja siin HoReCa äriga alustasid?
2008. aastal tulin koos sõbraga Eestisse puhkusele. Kuid ettenägematute asjaolude tõttu jäin oodatust kauemaks ega saanud rahaliste piirangute tõttu Prantsusmaale naasta. Selleks, et siiski kuidagi ots-otsaga kokku tulla ja võlgadest vabaneda, hakkasin usinalt tööle. Avastasin, et toiduaine turul on puudus kvaliteetse tooraine järele, kuna saadaolevad valikud olid piiratud. Seetõttu hakkasin tasapisi importima külmutatud Prantsuse hõrgutisi nagu sarvesaiad ja baguette’id. Olin pühendunud ja töötasin visalt, et turgu ja enda äri arendada. Pakkusin enda tooteid ja teenuseid erinevatele asutustele – hotellidele, restoranidele ja supermarketitele. Minu ettevõtmine arenes järjepidevalt, turuosa kasvas aastas 5%, mis tugevdas meie kohalolekut Eesti HoReCa maastikul.
Miks otsustasid French Gourmandi müüa?
Mu tööpäevad oli pikad, algasid tihti kell 5.30 hommikul ja lõppesid sageli isegi kell 19.00 või mõnel päeval isegi südaööl. See stress ja pikad päevad panid mind oma prioriteete ümber mõtlema. 37-aastaselt mõistsin, et ihkan paremat töö- ja eraelu tasakaalu. Seega püüdsin pingeid leevendada ja nii hakkasingi uusi võimalusi uurima. Siis kui ma veel Prantsusmaal elasin, töötasin mõned aastad DPDs kvaliteedijuhina. Vahetevahel meenutasin seda aega ja mõistsin, et soovin uuesti suures ettevõttes töötada. Seetõttu müüsin oma firma Sanitexile, mis on suurfirma ja nii saangi veel paar aastat suurfirmas asju arendada. See, koos sooviga elu täiel rinnal nautida, ajendas minu otsust ettevõte maha müüa ja alustada uut peatükki.
Mis on sinu viimase 15 aasta suurim õppetund, mida oled Eestis elades ja töötades saanud?
Minu tulek Eestisse oli planeeritud, aga jäämine üpriski ootamatu ja spontaanne. See algas väikesest puhkusest, mis aga viis mind äri alustamiseni ja 15 aastat hiljem selle maha müümiseni. Kuigi julgen öelda, et mu äri oli edukas, siis olen saanud ka väärtuslikke õppetunde. Kui paar tükki välja tuua, siis ma oleksin rakendanud rohkem olulisi süsteeme ja usaldanud õigeid meeskonnaliikmeid.
 
Kokkuvõtteks võib öelda, et hoolimata varasematest väljakutsetest jääb Nicolas Eesti HoReCa maastiku suhtes optimistlikuks. Ta rõhutab meeskonnatöö ja strateegiliste tegevuste tähtsust.
Nicolas jätkab Sanitex Promo Food Service osakonnas arendusjuhina ning aitab klientidele paremat teenust ja tootevalikut pakkuda. Tema sihikindlus ja kirg HoReCa sektori vastu on jätkuv ning see motiveerib teda edasi panustama.
 

Teie küpsised, teie valik!

Sirvimise kvaliteedi parandamiseks kasutame sellel lehel küpsiseid ja kogume statistilistel eesmärkidel isikupärastatud teavet. Saate oma valiku igal ajal tühistada brauseri seadetes või klõpsates .

Lisateave küpsiste kohta: .